Innovatie
Electrify the future dankzij digitale oplossingen ontwikkelt met Microsoft Azure, AI en analytics
24 feb 2021Nexans maakt gebruik van Microsoft Azure om verbeterde kunstmatige intelligentie (AI) en cloudoplossingen te ontwikkelen als basis voor digitale diensten en oplossingen die de wereldwijde energietransitie zullen aansturen.
Parijs, 24 february 24 – Nexans gaat samenwerken met Microsoft om te bouwen aan een elektrische toekomst met een versnelde ontwikkeling van digitale oplossingen die cruciaal zijn voor de wereldwijde energietransitie. Door gebruik te maken van Microsoft-technologie zal Nexans belangrijke ondersteuning krijgen op het gebied van databeheer, kunstmatige intelligentie (AI) en cloudoplossingen die haar groei als leider in duurzame elektrificatie zullen versnellen. Het zal ook helpen om een onovertroffen ervaring te bieden aan de klanten en installateurs van Nexans, met de nadruk op verbeterde operationele services en digitale oplossingen om de supply chains te stroomlijnen en just-in-time levering te garanderen.
Nexans kan nu zowel snellere als grootschaligere oplossingen bieden voor nieuwe digitale toepassingen. De snelheid komt uit de implementatie van het Microsoft Azure-platform voor diensten als AI, analysering, cloud computing, opslag en netwerkarchitectuur. Dit zal Nexans in staat stellen om snel nieuwe digitale diensten te ontwerpen, te testen en te realiseren, zoals het creëren van een volledig internet-of-things (IoT)-ecosysteem voor slimme haspels, kabels, schakelkasten, accessoires en systemen.
Dankzij de schaalgrootte van Azure kan Nexans in een korte tijd nieuwe diensten en businessmodellen op de markt brengen, zoals oplossingen voor asset management en monitoring bij nutsbedrijven. Door gebruik te maken van digital twin-technologie, AI en data-analyse kunnen nutsbedrijven ervoor zorgen dat hun netwerken op een veilige en betrouwbare manier blijven functioneren en zo de energietransitie vooruithelpen. Bovendien zal een nieuw end-to-end (E2E) digitaal supply chain-platform klanten een naadloze en totaaloverzicht bieden van de status van hun producten, van productie via levering tot installatie.
“ We zijn verheugd om een partnerschap aan te gaan met Microsoft en ons zo als toonaangevende spelers tot elkaar te brengen. Ons doel is om innovatieve oplossingen te ontwikkelen voor een ongeëvenaarde klantervaring en om de weg te effenen voor wereldwijde elektrificatie. ”
Christopher Guérin
CEO van Nexans“ Deze samenwerking is volledig in lijn met ons engagement om innovaties tot leven te brengen die een antwoord bieden op de grote uitdagingen van vandaag, zoals energietransitie en duurzame elektrificatie. Onze samenwerking met Nexans, een leider in de kabelindustrie, onderstreept onze rol als technologische motor voor de digitale transformatie van de energiesector naar een beter leefbare wereld. We zijn vastbesloten om Nexans te helpen meerwaarde te bieden aan hun klanten via hun digitale oplossingen. ”
Carlo Purassanta
Area Vice President van Microsoft FrankrijkDe IT- en R&D-teams van Microsoft zullen Nexans bijstaan in de essentiële verbetering en modernisering van haar IT-infrastructuur om snelle digitale innovatie en industrialisatie op een grote schaal mogelijk te maken. Hierbij zal optimaal gebruik worden gemaakt van geavanceerde datatechnologie en een bredere toepassing van AI.
Nexans zal bouwen op de technologische expertise van Microsoft om de innovatie roadmap van de groep verder te ontwikkelen en zo diensten met toegevoegde waarde aan te bieden, en zal ook een co-marketingaanpak opzetten om gebruik te maken van het netwerk van Microsoft binnen ondernemingen. Nexans zal ook nauw samenwerken met Microsoft om het tempo van de veranderingen in de kabelindustrie te stimuleren via co-innovatiefora. De implementatie van AI-, analyse- en IoT-technologieën in combinatie met de ongeëvenaarde vakexpertise van Nexans zal een nieuw tijdperk inluiden waarin kabels een steeds actievere component van het netwerk worden. Dit zal operators diepere inzichten bieden die het mogelijk maken om weloverwogen beslissingen te nemen om uiteindelijk hun elektriciteitsnet slim te maken.
Deze samenwerking wordt gestimuleerd door het behalen van heldere meetbare resultaten op basis van verbetering van het aantal en percentage aangesloten assets, inkomsten en penetratie van digitale oplossingen en groei van de kernactiviteiten met klanten met hulp van slimme producten. Het proces ging van start met een intensief 100-dagen trainingsprogramma met doel om snel succes te boeken, inclusief de introductie van twee tot drie 'minimum viable products (MVP)', die early-adopter klanten zullen aantrekken die het concept vroeg in de productontwikkelingscyclus kunnen valideren.
Aanverwante documenten
Onze websites
Kies het land voor lokale producten en oplossingen
-
Africa
- Africa
- Ghana
- Ivory Coast
- Morocco
- North West Africa
- Americas
- Asia
- Europe
- Oceania